Saturday 3 November 2012

TIP KASI MUKA SEGAR

Hai korang eh eh lupa pulak Assalamualaikum , have a nice day hehehe bagi aku hari sabtu memang hari di tunggu tunggu kan tapi bila dah datang hari sabtu tu bagi orang bujang a.k.a anak dara a.k.a student bosan kut duduk kat umah lepak2 makan pon siang sekali , makanannnn tak dak so so boring. okey2 back our topic aku nak kasi tip2 kasi muka segar sikit sebenarnya tip ni banyak dah kat intenet tapi aku saje jela sebab aku selalu buat bile time aku bosan bila time tomato n telur bnyak kat rumah aku kan okey cara2 nak buat die mcm ni kite mulakan dengan telur dulu.


mula2 pecahkan telur tu tapi hati2 tau sebab kite kena asingkan kuning dengan putih  sebabnya kita hanya gunakan putih die je .lepas asingkan putih dengan kuning , ambil putih tu kacau sikit n sapukan kat muka then ambik kapas tampal kat muka supaya nati blackhead ke whitehead ke melekat kat kapas tu.lepas kulit terasa tegang n telur tu dah kering boleh la cuci muka.

tips yang kedua berasaskan tomato , kalau korang tak tahan bau telur yang busuk tu korang boleh la gunakan tomato , tomato ni die lebih sejuk dan lebih segar malah tomato ni dapat cerahkan kulit kalau di amalkan selalu.okey nak bagitahu caranya ambik tomato belah dua pastu keluarkan isi2 tomato tu then sapu kat muka tu je senang kan bila tomato tu dah kering boleh cuci muka sama je mcm telur tadi tu

then tips yang terakhir ialah menggunakan aloe vera.Aloe vera ni jarang aku buat sebab susah, tapi kalau kat kg ade kut eh tapi kat bandar pon yang penting rajin tanam kan.okey2 cara2 nak gunakan aloe vera ni senang n lebih kurang je dengan tomato tadi ambik aloe vera tu n belah dua ambik lendir die sapu je kat muka bila dah kering cuci mukaa senang kan.


SELAMAT MENCUBA


No comments:

Post a Comment