Sunday 12 May 2013

RESEPI : JELLY KELAPA

Assalamualaikum ! hari jummat minggu lepas aku aku balik kampung  kat kampung aku memang line slow dah namanya kampung kan mane la hado lain sangat sebab ? kat kampung lagi ramai orang tua kut dari yang muda hehehe jahatnya aku..masa hari sabtu tu aku dah kebosanan tahap cipan dah , sepupu aku pon dah paham muka bosan aku macam mane die pon ajak aku buet jelly kelapa nyum nyummm okey jom check out bahan2 yang diperlukan



dah nama pon jelly kelapa kan x soh la kalau xdak kelapa...gigih aku dengan sepupu panjat pokok . nampak sangat bohong kan aku ambik tangga sepupu aku yang panjat hehee segar dari ladang tau kelapa neh


nie serbuk jelly beli je yang nie actually kat belakang paket nie dah hade cara cara nak buat die

  
gula 1 cawan . tak manis tak tawar bagi aku laaa..tapi time neh mak aku pulak suruh tambah lg setengah cawah doh manis leting tapi masih boleh di makan

cara-cara nak buat senang jeeee...gunakan 3000ml air kelapa dicampurkan dengan air masak then masak sehingga memndidih
lepas dah mendidih tu masukkan gula , daun pandan dan juga serbuk jelly tu
masak la bagi gula tu larut dan serbuk jelly tu sebati.
lepas tutup api dan letak lah dalam bekas
senang wooooo....


tadaaaaaa dahh siap ! letak dalam peti makan sejuk2 nyummm nyummmm

No comments:

Post a Comment