Friday 17 May 2013

How many mistake i do ?

Assalamualaikum ! tajuk kemain kan naik omputih saje tapi entry dalam bahasa melayu -_" *apa kelas kau jah ? kelas x kelas laaaa bahasa inggeris aku memang cukup makan je time sekolah dulu aku ingat lagi teacher aku asyik nak marah aku jeeee sebab ? aku antara yang ngok diantara yang terpandai hehehe kalau aku taip bahase omputih ade kang semua cikgu bahasa inggeris resign hehehehe ok la mari laaa aku nak meluahkan sikit perasaan hari nie okey ?.....semalam kan tengah2 aku bawak kete nak balik rumah aku terpikir kan kesilapan masa lalu ku *aku tahu ayat tersangat skema ? kesah pulak kan...sampai kehulur kehilir aku bawa kereta dan aku balik semula ke alam nyata biler sebuah kereta proton saga membuat bunyik PING !! PING !! terkejut mak nyah hehehe..kalau kite nak kira berapa banyak kesilapan yang pernah kita buat mesti tak terkira kan macam aku nie haaa berdozen kut kesilapan *buat muka insaf, andai masa dapat diputarkan balik kan best ? tapi penyesalan dah tak dak gune dah tapi apa yang boleh kita ubah ialah masa depan kita kut..then aku nak share laaa sikit beberapa tips yang aku baca kat buku adik aku untuk korang bagi mengelakan kesilapan yang kecik yang boleh memberi kesan seumur hidup gituuuuu~~~

1.Buat keputusan bila hati tengah sejukkk , cool lagi menyaman kannn hewhewhew
2.catatkan kebaikan dan keburukan sesuatu keputusan
3.take your time *jangan directly buat keputusan
4.tanya pendapat orang sekeliling yang berpegalaman
5.tengok contoh yang ade disekeliling anda
6.doa semoga diberikan petunjuk or buat solat istikharah
7.jangan ikut kawan-kawan *kemampuan setiap insan berbeza , insan ?
8.dengar nasihat mak ayah *mak ayah sentiasa nak kan yang terbaik untuk anaknya

tu jelaaa yang aku henget and nak sharekan kat sinie...assalamualaikum

No comments:

Post a Comment