Friday 26 July 2013

Aku pergii hatyaii oiiii

Assalamualaikum ! entry ni sebenarnya lama dah aku nak buat tapi tangguh tangguh tangguh jee tapi kali nie dapat buat oii huhuhu heboh sekampung kan dapat pergi hatyai , alaa korang ye la dah pergi paris , pergi london , dah pergi kampung new zealand ? #eh hahahaha aku nie baru je dapat pergi hatyai tu pon poli yang sponsor kalau tak memang tak dapat lahhh kan heheheehe sedih idok ?? hahahaha...nak ucap ime kacih kit kat hencik nizam sebab memberi aku peluang g sinun hahaha walaupon i pergi sorang tanpa kawan kann kureng sikit rasa kemeriahan tuu..tapi takpe kitee kool jee kita dapat kawan adik jpp yang manis !_!..kita dapat jumpa abg dari utp ?? awak pernah jumpa tak ? hahahaha ini semua poyo k ...okey la okey la jom layan gambor yang berapa ketul jee ade nie ko jangan nak mengata akak pakai tudung yang sama je dalam gambar sebab kalau aku travel memang aku tak bawak bnyk baju okeyy sebab bile kite travel tak sediakan iron okeyy , pastu nak jimat space i tak suke lah bawak beg berat2..




first place yang kiteorang pe g ni nora plaza..eemmm aku tak berapa nak minat sangat g sini sebab die jual barang barang kulit lagpon kat sinie mahal sikit..aku pusing2 semua tempat then terus g lepak kat luar lagipon aku x bawak banyak duit g sini sebab aku g nie bawak kelab keusahawanan , aku hengatkan kena dengar ceramah ke hape rupa rupanya kat setiap tempat yang kiteorang pergi kite kena tengok strategi perniagaan dieorang sama tak macam kat malaysia



 then nie la ha pasar terabung yang dieorang jual dalam sampan , kat dalam sampan neh dieorang jual semua makanan , semua makanan dalam sampan nie semua tak dak kat malaysia hokeyy tapi tak banyak sangat choice la bagi aku tengok je panjang kan tapi banyak jual makanan yang sama harga pon sama dek non..kalau kat malaysia letak air dalam cawan plastik kan kat sana dieorang pakai tembikar tuu kelas ko hello kitty lagi , ultramaan , doremon pon hoda ...kat hatyai kebanyakkan makanan halal dan ramai gak orang islam dan dieorang jugak boleh cakap melayu so , orang yang pelat english macam aku dunt wurry okeyy kalau sesat kat hatyai masih mampu untuk pulang k hahaha


donald kat sinie semua diri tak jumpa lagi yang duduk..sawadikappp kap kap masuk ikut pintu keluar ikut tingkapp hahaahaha


 menantang yang wane merah nie nama die tuk tuk die macam teksi laa huiii nampak je buruk mcm uh bapak lajuu oiii mintak nyawa naik benda nie..then die sangat murahhhh rm2 je sorang..


kosit hotel ...tempat penginapan



meleleh ailiooo oii tengok aiskrim huh sedap nak mampuihhhh~~ macam tutti frutii kan tapi nie tutti frutti versi yang jual tepi jalan uh sedap angat tapi ade 1 perisa jela perisa kelapa pastu campur die roti kecik2,buoh , ubi tapi letak kat bawah ais krim tu pastu taburkan ngan kacang sedap gilerrr oiiiii




 seterusnyaa kiteorang g tempat buat madu..madu kat sinie semua asli wehh..yang macam kuaci tu sebenarnya otak lebih harga die lebih kurang rm170 tak duit hamba nak beli wehh...


nie tempat jual kacang kacang 



kalau g thailand memang tak sah la kalau tak makan tomyam kan..fuhhh memang tomyam best in the world lah yang aku penah makan pekat , pedas , masam semua sebati memang terangkat kalau makan weehh sedapppp angat2



thailand kan simbol gajoh tak soh la kalau tak melawat gajoh..kalau nak naik rm50 tak juga ku naikkk tak pelah kat pahang pon ade gajoh



ni pulok samila beach..kat sinie memang ade sejarah laa pasai duyung dengan pulau kucing tikuss..kesasihan cite pasai duyung ni tidak pula ku tahu haha..tourist guide kiteorang bagitahu kalau sape2 bengang duyung nie nanti akan dapat jodoh kalau yang dah kahwin dapat laa bini no 2 haha tidak akan ku percaya khurafat tahuuu sekadar dongeng n gurau2 boleh lah kan...




nie pulak icedorm..huiii bapak giler sejuk wehh nak2  pulak aku pkai scandal jee beku seluruh badan weeh nak masuk sini kena bayar rm30 seorang...taourist guide uh bagi masa setengah jam , semua ngeluh ek elehh mane cukup setengah jam cepat sangat uhh ambik ko sorang sorang mampu bertahan 20 minit jee dalam tu..sumpah sejuk kat siniee oii...

banyak lagi tempat aku pergi belah malam uh n siang sebelum balik tu tapi apakan daya tak dak geng nak suh tangkap gambar nie pon buat muka tak malu suh adik "manis" tangkapkan ...ahkak redho dikkk hahahaha...


No comments:

Post a Comment